مرکز تصویربرداری پزشکی پرتو بروجرد

Info@Gpartow.com

پنج خط - 06642624044

پرفسور احمد شیمی

“احمد شیمی” (۱۲۹۴ در بروجرد — ۱۹ تیر ۱۳۹۳) میکروب ‌شناس و استاد دانشگاه اهل ایران بود . او از چهره‌های ماندگار است . وی مولف و مترجم شماری از کتاب‌های دانشگاهی در زمینه میکروب‌شناسی و بیماری‌های طیور است.
پروفسور”احمد شیمی”پس از اخذ دیپلم از دبیرستان شرق تهران وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۲۱ از رساله دکترای خود در این دانشگاه دفاع کرد. سپس در دانشگاه تهران به تدریس پرداخت و در سال ۱۳۵۸ بازنشسته شد . ” احمد شیمی” در این سال‌ها آزمایشگاه باکتری‌شناسی ، آزمایشگاه ویروس‌شناسی و بخش بیماری‌های طیور دانشگاه تهران را راه‌اندازی کرد.
او از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۲ نیز به تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت . پروفسور”احمد شیمی” استاد برگزیده پنجمین همایش چهره های ماندگار کشور ١٣٨٤ بودند .
از جمله فعالیت های پروفسور ” احمد شیمی ” می توان به ترجمه شماری ازکتاب‌های دانشگاهی در زمینه میکروب‌شناسی و بیماری‌های طیور ، فعال کردن آزمایشگاه باکتر شناسی و ویروس شناسی و راه اندازی بخش بیماریهای طیور دانشگاه تهران ، ارائه مقالات مختلف و متعدد علمی به سمینارها و کنفرانسهای داخلی و خارجی ، تالیف و ترجمه ١٥ عنوان کتاب در زمینه های ویروس شناسی ، میکروبشناسی ، بیماریهای عفونی ، ایمن شناسی و بیماریهای طیور است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *